ريوايس ريوايس .

ريوايس

تولد

تولدت مبارڪ فاطۍ جونم(: 

درحالي ڪہ نميدونم اينۅ ميخونے يا نہ(((:

عآم زهرا اين چہ حرفيہ.

سرش شلوۼہ حتما مزاحمش نميشم(:

ولۍ يادش بخيڔ((((:

حس ميكنم يه چت فيكه ك خودم ساختمش...‌



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۶:۲۲ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)

تولد

ي دختر جنوبيِ مهربون و خونگرم 

با لهجه قشنگش *_*

ي دختر جنوبيِ مهربون خونگرم خوش سليقه بامزه دوست داشتني(((:

يكي ك وقتي فهميدم عين خودم اكسواله ذوق كردم و دوساعت تمام داشتيم چت ميكرديم😂❤

زي‌زي‌گولو!؟

نازگل!؟

قشنگم!؟

تولدت مبارك^^❤

بوس رو كلت

اميدوارم رتبه‌اي ك دوس داريو بگيري تو كنكور(:

چون واقعا داري سخت تلاش ميكني!!!♡

خيلي دوستت دارم(:



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۶:۲۱ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)

 گر هم گݪہ‌اۍ هسٺ دگر حۅصلہ نيسٺ(:



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۶:۲۱ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)

بونساي كاج نانا

نوع : درختچه اي مينياتوري و زينتي با برگهاي هميشه سبز و مقاوت بالا نسبت به شرايط محيطي

ابعاد گياه : گياه با متوسط ارتفاع 25 الي 35 سانتي متر

گلدان : گلدان سفالي گرد با رنگ سفيد با ارتفاع 10 و قطر 25.5  مناسب براي هديه

چرا ايران درخت
امروزه بونساي يا درخت هاي كوچك شده مينياتوري طرفداران زيادي پيدا كرده اند. گلدان هديه بونساي كاج كونيكا يك هديه خاص و شيك براي عزيزانتان است و در هر مناسبتي مي‌توانيد آن را هديه دهيد. با خريد اين هديه شما يك درختچه ي زيبا و گرانبهاي كونيكا، همراه با كارت تبريك و تزيينات مخصوص هر مناسبت را مي‌توانيد به خودتان و يا عزيزانتان هديه دهيد. اگر مي‌خواهيد يك هديه رسمي براي مديرخود بفرستيد و يا به دنبال بهترين هديه براي افتتاحيه هستيد اين بونساي بهترين گزينه است چرا كه علاوه بر ماندگاري بالا گياهي زينتي و گرانبها نيز محسوب مي‌شود.

معرفي بونساي كاج نانا
بونساي كاج نانا يا كاج كله قندي، يك بونساي با رشد بسيار كند، برگهايي هميشه سبز و شديدا آفتاب دوست است و داراي برگهاي بسيار بي نظيري است. اين بونساي قانع و كم توقع تنها به توجه شما و آبياري مناسب نياز دارد و توجه كنيد كه خاكش هميشه مرطوب باشه.

مزاياي بونساي نانا
اين كاج مينياتوري درختچه اي زيبا با برگهايي به شكل سوزن هاي كوتاه است كه به شكل كروي و مخروطي منظم و مرتب در كنار هم قرار گرفته اند و مانند يك كاج بزرگ و استوار خودنمايي مي‌كند. اين كاج مينياتوري نماد خوبي ها و صلح است و هديه دادن آن عمري طولاني براي صاحب آن به ارمغان مي‌آورد. اين درختچه هاي كوچك و زيبا براي دكوراسيون هاي نور گير داخلي و خارج از خانه بسيار مناسب است و مي‌توانيد با خريد آن از داشتنش گوشه ي اتاق و يا برروي ميز لذت ببريد. پس با خريد گياهان آپارتماني هميشه سبز مانند بونساي كونيكا به جاي دسته گل هايي با عمر كم مي‌توانيد علاوه بر دادن هديه اي شيك و ماندگار به سلامت جسمي و روحي عزيزانتان نيز كمك كنيد و احساس لذت از سبز كردن يك گياه را به آنها هديه دهيد. 


برچسب: بونساي كاج نانا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۳:۲۵ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)

20 گياه زينتي هميشه سبز در خانه

سبزي كامل گياهان آپارتماني هماهنگي بيشتري با رنگ ‌هاي دكوراسيون منزل شما دارند؛ زماني كه تنها برگ ‌هاي براق و پر فروغ شما را عاشق خود كرده ‌اند. در اين مطلب مي خواهيم 20 گياه آپارتماني را معرفي كنيم كه به دليل زيبايي برگ آنها به فضاي خانه آورده مي شوند و خبري از گل در آنها نيست!

 

 

 

 

آگلونما
نام انگليسي: Chinese Evergreen
فرم گياه: برگ نيزه‌ اي ابلق و بزرگ
آبياري هفته‌ اي يكبار
نور غير مستقيم
اسپري برگي در صورت نبود رطوبت
تكثير: تقسيم جوانه ريشه ‌دار

 

گياه هميشه سبز آپارتماني، با ساقه كوتاه و برگ هاي نيزه اي شكل و هم شده كه طول اين برگ حدود 10-25 سانتيمتر است و پهناي 10-15 سانتيمتري دارد. لكه هاي برگ متفاوت بوده و اغلب نظم خاصي را رعايت مي كنند. مقاوم به سايه و خشكي است. زماني كه گياه گل بدهد، به رنگ سفيد نمايان مي شود.

 

نام بردن گل آگلونما به عنوان گياه اصلي اشتباه است؛ چرا كه گل مفهوم متفاوتي دارد و اسم گياه مناسب است. اغلب گياهان آپارتماني از دسته گياهان هميشه سبز هستند و آگلونما هم در اين دسته قرار مي گيرد. گياه آگلونما را كه ببينيد به ظاهر مديترانه اي آن كاملا پي مي بريد. آگلونما در برابر سايه و كم آبي مقاوم است و ارتفاعي نسبتا كوتاه دارد.

 

برگ هاي ابلق آگلونما ساقه هاي كوتاهي دارد كه از سطح خاك بيرون زده اند. برگ ها حدود 20 سانتيمتر طول و 10 سانتيمتر پهنا دارند، نيزه اي شكل بوده و به سمت پايين خم شده است. در برخي گونه ها رگه هاي قرمز هم درون برگ ها ديده مي شود.

 

 

 

 

 

نور و دماي مورد نياز براي آگلونما
در شرايط ايده آل نور غيرمستقيم و متوسط رشد مناسب و سلامت آگلونما را تضمين مي كند. ولي بايد بدانيد كه آفتاب مستقيم مورد پسند آگلونما نيست. پنجره رو به شمال براي آگلونما انتخاب بهينه محسوب مي شود. آگلونما به دليل منطقه بومي خود يعني مناطق گرمسيري، نمي تواند دماي پايين زمستاني را تحمل كند و حداقل دماي قابل تحمل آن 10-15 درجه سانتيگراد است. آگلونما را در مكان هاي تاريك و در كنار شوفاژ يا وسايل گرمايشي نگهداري نكنيد.

 

آبياري براي آگلونما
براي آبياري آگلونما بايد سطح خاك بين دو آبياري خشك شود. در فصل سرد يعني پاييز و زمستان، ميزان آبياري كمتر مي شود و رشد آگلونما هم كندتر است. آگلونما به دليل منشا خود نياز به هواي مرطوب دارد، بنابراين بهتر است اسپري برگي را هر روز انجام دهيد.

 

خاك مناسب گياه آگلونما
خاك مناسب براي آگلونما مخلوط خاك گلداني: خاكبرگ، ماسه، پيت و خاك باغچه است. خاك غني از مواد آلي مانند خاكبرگ براي اين گياه خبر خوبي است.

 

تغذيه و كود دهي آگلونما
در فصل رويش يعني بهار و تابستان كه رشد آگلونما بيشتر است مي توانيد هر دو هفته يكبار از كود مايع رقيق براي تغذيه گياه استفاده كنيد. كود مورد نياز به اندازه 2 گرم در ليتر كافي است.

 

 

 
 
 

 

 

برگ انجيري
نام انگليسي: Swiss Cheese Plant
فرم گياه: برگ پهن با بريدگي عميق
آبياري 10-15 روز يكبار
نور غير مستقيم و نيم ‌سايه
نياز به رطوبت كافي
تكثير: قلمه ساقه

 

اين گياه هميشه سبز و بالا رونده است. برگ هاي پهني دارد كه بريدگي هاي عميقي روي آن ديده مي شوند. اين گياه ريشه هاي هوايي دارد كه از طريق آن ميتواند به اطراف تكيه كند. در ابتداي زندگي برگ قلبي شكل است و بريدگي ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر مي شوند. رنگ برگ ها سبز تيره هستند كه در گياه بالغ مي تواند حتي به طول يك متر هم برسد!

 

يكي از گياهان پهن برگي كه نگهداري اون در خانه جذابيت خاصي منزل شما ميده برگ انجيري هستش و توصيه ميشه بخاطر شاراي نگهداري براي دفاتر و محل كار استفاده نكنيد، اين گياه مناسب براي خانه ها، اين گياه نياز به محيطي مرطوب و هوايي گرم دارد و تغييرات دمايي را به راحتي تحمل ميكند، ريشه اين گياه بسيار طولاني مي باشد كه در ايران قديم بهش اژبن (اژ = مار + بن = ريشه، اشاره به ريشه هاي مار مانند آن دارد) ميگفتند. در كل گياهي است براي كساني كه ميخواهند نگهداري از گل و گياه رو تازه شروع كنند.

 

برگ انجيري داراي 50 گونه هميشه سبز و رنده مي باشد كه با استفاده از ريشه هاي هوايي به اجسام تكيه و رشد مي كند، برگ هاي اون در ابتدا صاف هستند ولي به مرور زمان برگ هاي آن بريده ميشوند. اگر تغذيه و شرايط ايده آل رشد گياه را فراهم كنيد برگ هاي آن به 50 سانتي متر هم خواهد رسيد.

 

گونه از برگ انجيري وجود دارد كه نام آن انجيري مينياتوري (Monstera friedrichsthalii) مي باشد كه تمامي شرايط تگهداري آن با گونه معرفي شده يكسان مي باشد ولي نياز به نور بيشتر دارد.

 

 

 

نيازها و نگهداري برگ انجيري
فيلودندرون برگ انجيري همانطور كه در بالا گفتيم به محيطي گرم و مرطوب نياز داره و همچنين تغيير دما رو به خوبي ميتونه تحمل كنه ولي شرايط ايده آل نگهداري از اين گياه زيبا رو ميتونيد در ادامه مطالعه كنيد.

 

دماي مناسب برگ انجيري
اين گياه دماي پايين رو زياد نميتواند تحمل كنيد و كمترين دمايي كه گياه ميتواند تحمل كند 10 درجه سانتي گراد مي باشد كه پيشنهاد ميكنم برگ انجيري را زير دماي 13 درجه نگهداري نكنيد. و بيشترين دماي قابل تحمل اين گياه 30 درجه هست كه در اين شرايط حتما بايد گبار پاشي انجام بشه تا رطوبت گياه تامين بشه.

 

نور برگ انجيري
شرايط نوري ايده آل اين گياه شرايط نوري نميه سايه مي باشد و سعي كنيد آن را به دور از نور مستقيم آفتاب نگهداري كنيد. ولي نور كم را دوست نداره باعث ميشه كه برگ هاي گياه كم بشه.

 

آبياري برگ انجيري
آبياري زياد رو دوست نداره و حتما بايد بين دو آبياري سطح خاك گلدان خشك بشه و قبل از آبياري حتما حتما توجه داشته باشيد كه خاك گلدان تا عمق 3 سانتي متري خشك شده باشه چون آبياري زياد باعث پوسيدگي ساقه و از بين رفتن ريشه ميشه.

 

رطوبت برگ انجيري
براي تامين رطوبت اين گياه بهترين روش ساخت جزيره در زير گلدان مي باشد، ساخت جزيره به اين شكل است كه شما زير گلداني را از سنگ ريزه پر ميكنيد و سپس آن را پر از آب ميكنيد توجه داشته باشيد كه آب نبايد با گلدان تماس داشته باشد. در تابستان غبارپاشي را فراموش نكنيد حداقل هفته اي دو بار را غبار پاشي كنيد.

 

خاك مناسب برگ انجيري
برگ انجيري خاك سبك را دوست دارد شما ميتوانيد از خاك هاي آماده و يا خاك كمپوست براي گلدان اين گياه استفاده كنيد.

 

 

 
 

 

بگونيا
نام انگليسي: Begonia Soli
فرم گياه: برگ مخملي و ضخيم با دمبرگ بلند و كرك ريز
آبياري 10 روز يكبار
نور طبيعي كنار پنجره
اسپري برگي هفته ‌اي يكبار
تكثير: قلمه برگي، تقسيم ريشه

 

بگونيا در واقع نام دسته اي بزرگ از گياهان است كه تنوع زيادي از نظر شكل برگ، گل و… دارند. از آنجايي كه در اين مطلب به معرفي گونه هاي برگدار مي پردازيم، نوعي از بگونيا را معرفي مي كنيم كه زيبايي برگ مخملي شكل آن خيره كننده است. برگ ضخيم و با لبه هاي تقريبا مواج ظاهر مي شود.

 

سرده اي از گياهان پايا و گلدار از تيره بگونيا است. اين گونه شامل 1795 گونه مختلف گياهي است. بگونيا بومي آب و هواي نيمه گرمسيري و گرمسيري مرطوب است. به طور معمول بعضي از گونه ها در هواي سرد و داخل خانه ها به عنوان گياه خانگي و زينتي رشد مي كنند.

 

بگونيا داراي بيش از 2000 گونه است نام علمي Begonia از گياهان چند ساله است هميشه سبز علفي و گياهان خزان كننده است كه براي برگها و گلهاي زيبايشان پرورش داده ميشود.

 

گونه هاي مختلف بگونيا از گياهاني به طول چند سانتي متر تا گونه هايي به طول 3متر تشكيل يافته است، بعضي از گونه هاي اين جنس به صورت بالارونده است. بگونيا گياهي است تك پايه گلهاي نر و ماده بر روي يك گياه قرار دارد گلهاي نر معمولا زيباتر هستند و گلهاي ماده را با تخمدان بالشدار ميتوان از جنس نر به آساني تشخيص داد .

 

بگونيا هاي ريزوم دار كه ساقه هاي گوشتي زير زميني به وجود مي اورند و با همين ساقه ها تكثير ميشوند مثل بگونيا ركس

 

 

 

روش نگهداري بگونيا
بگونيا هيماليس گياهي گلدار و زيباست كه گل هايي به رنگ هاي قرمز، صورتي، زرد و نارنجي و… توليد مي كند. معمولا به دليل نگهداري ناصحيح گياهي يك ساله محسوب مي شود و بيشتر افراد تجربه ي ناموفقي در نگهداري آن دارند. اما اگر كمي حوصله كنيد و شرايط را براي آن مهيا كنيد مي توانيد چندين سال از زيبايي آن لذت ببريد. بگونيا هيماليس گياه روز كوتاهي است و در نيمه ي دوم سال گلدهي دارد.

 

نور مورد نياز بگونيا
بگونيا به نور غير مستقيم و زياد احتياج دارد، پشت پنجره ي جنوبي بهترين گزينه براي قراردهي اين گياه است و معمولا اصلي ترين عامل از بين رفتنش نبود نور كافي است! اگر منزلتان پرنور محسوب نمي شود از خريد آن خودداري كنيد. چون اگر نور كافي دريافت نكند گل و غنچه ها شروع به ريزش مي كنند، برگ ها زرد و بي جان مي شوند و احتمال ابتلا به بيماري هاي قارچي افزايش پيدا مي كند. همچنين جوانه هاي گل تشكيل نمي شود. از قرار دادن در نور مستقيم آفتاب هم خودداري كنيد چون باعث سوختگي گل و برگ ها مي شود.

 

دماي مناسب نگهداري بگونيا
 به دماي حدود 24 درجه در روز و 16 درجه در شب احتياج دارد. اين اختلاف دمايي باعث عمر بيشتر گل ها و شادابي آن مي شود.

 

آبياري بگونيا
بين دو آبياري بسته به دماي اتاق اجازه بدهيد سطح خاك خشك شود بعد آبياري كنيد.
 آبياري زياد باعث زرد شدن برگ ها و پوسيدگي مي شود. به غبارپاشي حساس است و باقي ماندن قطرات آب روي برگ ها باعث بيماري هاي قارچي و سياه شدن برگ ها مي شود.
 بگونيا به رطوبت زياد احتياج دارد، زير گلدان يك ظرف از آب و قلوه سنگ قرار بدهيد(طوريكه گلدان روي سنگ قرار بگيرد و با آب در تماس نباشد).

 

كوددهي بگونيا
چون گياه گلدار است، براي تشويق آن به گلدهي بيشتر هر دو سه هفته يك بار با كود مخصوص گلدهي تغذيه اش كنيد.

 

خاك مناسب بگونيا
 چون اين گياه به پوسيدگي و قارچ حساس است بايد خاكي انتخاب شود كه زهكش مناسبي داشته باشد مثل تركيب پيت ماس و پرليت. تا حد ممكن گلدان گياه را عوض نكنيد تا به آن شوك وارد نشود و گل ها ريزش نكنند. يكي از علت هاي از بين رفتن گياه تعويض گلدان است. هر سال نيازي به تعويض گلدان نيست چون نبايد گلدان آن از خودش خيلي بزرگتر باشد.

 

 

 
 
 
 
 

 

پپروميا/ قاشقي
نام انگليسي: Desert Privet
فرم گياه: برگ قلبي، گوشتي و ابلق
آبياري 20-12 روز يكبار
نيم ‌سايه نيم ‌آفتاب
اسپري برگي هفته‌ اي يكبار
تكثير: قلمه ساقه و قلمه برگي

 

پپروميا گياهي هميشه سبز است و برگي نيمه گوشتي دارد. انداتم كوچك اين گياه ارتفاعي حدود 25 سانتي متر را مي سازد. اين گياه مي تواند به شكل ساده و يا ابلق وجود داشته باشد كه در واريته ابلق، لكه هاي سفيد يا كرم رنگ روي برگ هاي آن ظاهر مي شود.

 

خاك مناسب پيروميا
پيروميا قاشقي به خاك پيت و يا همان خاك جنگل نياز دارد تا بتواند به‌خوبي رشد كند. به هراندازه‌اي كه قابليت نفوذ خاك بيشتر باشد، ريشه اين گياه از پوسيدگي در امان خواهد بود. براي آماده‌سازي خاك گلدان يك قسمت پيت، يك قسمت ماسه و يك قسمت خاك باغچه استفاده كنيد و كف گلدان مقداري ماسه و سنگريزه بريزيد. بهترين زمان براي تعويض گلدان فصل بهار است و لازم است خاكي متشكل از خاك چوب و تو رب و ماسه تهيه كنيد. سپس گلدان را در محل كاملاً روشن و دور از اشعه‌ي مستقيم آفتاب قرار دهيد.

 

 

 

 

 

 

 

نور و حرارت مناسب پيروميا
قسمت‌هايي از خانه را انتخاب كنيد كه نور غيرمستقيم زيادي داشته باشد، اين نكته را نيز به ياد داشته باشيد كه گياه مذكور در زير اشعه‌ي چراغ فلورسنت پژمرده خواهد شد. حرارت موردنياز اين گياه  در زمستان‌ها حدود ۱۵ درجه بوده و در فصول گرم حدود ۲۴ – ۳۰ درجه است. همان‌طور كه مي‌بينيد اين گياه به سرماي زياد مقاومت ندارد و براي آن در فصل زمستان بايد تدابيري بي انديشيد.

 

آبياري و رطوبت پيروميا
نياز بالايي براي آب وجود ندارد، چراكه هميشه مقدار زيادي از آب داخل برگ‌هاي گياه موجود است. يادتان باشد سطح خاك گلدان بايد در فواصل ميان دو آبياري خشك‌شده باشد. در زمستان‌ها به گياه آب ولرم بدهيد و مقدار آبياري را كمتر كنيد. رطوبت موردنياز پيروميا حدود ۵۰ درصد است. كه اگر اين ميزان از رطوبت دچار كاهش يا افزايش شود گياه دچار لكه هاي ريز شده و برگ‌ها مي‌افتند. لازم است هرماه يك‌مرتبه سطح خاك گلدان راكمي خراش دهيد تا هوا اجازه ورود به آن را داشته باشد.

 

 
 

 
 
 
 
 

 
پوتوس
نام انگليسي: Sweetheart Plant
فرم گياه: بالارونده با برگ قلبي نوك تيز سبز يا ابلق
آبياري 10-4 روز يكبار
نيم ‌سايه تا نور كامل غير مستقيم
غبارپاشي هفته ‌اي دوبار

تكثير: قلمه ساقه

 

پوتوس گياهي رونده و هميشه سبز است. برگ هاي قلبي شكل و زيباي اين گياه از ويژگي هاي برجسته آن است، رشد زيادي داشته و ارزان قيمت نيز هست. پوتوس ابلق داراي لكه هاي سفيد، كرم يا سبز روشن هستند و طول برگ هاي قديمي تر مي تواند به 30 سانتي متر هم برسد. تكثير اين گياه به سادگي انجام مي شود و به سادگي در آب ريشه مي دهد. 

 

گياه پوتوس هم جذاب است و هم بسيار مقاوم و براي راحت بودن رشدش شهرت دارد.آن ها بومي جنگل هاي جزاير سولومون هستند و قادر به سازگاري با گستره وسيعي از شرايط خارج از زيستگاه طبيعي مناطق گرمسيري خود مي باشند.گياه پوتوس نه تنها مي تواند فضاي شما را با رنگ و بافتش تغيير دهد، بلكه رتبه بالايي را در ليست گياهاني دارد كه به تصفيه هوا كمك مي كنند. علاوه بر اين، آن ها رطوبت جو را افزايش مي دهند و دي اكسيد كربن را با اكسيژن جايگزين مي كنند.

 

 

 

نور پوتوس:
پوتوس در شرايط نوري متفاوت بسيار خوب عمل مي كند و حتي نور كم را تحمل مي كنند، اما نور داخلي متوسط برايش ايده آل است.
در بيرون از خانه، در سايه مي توانند رشد كنند.
هر جا كه تصميم بگيريد پوتوس خود را به نمايش بگذاريد، بايد از نور مستقيم خورشيد اجتناب كنيد.
از آنجا كه تنها قسمت هاي سبز برگ ها مي توانند انرژي ايجاد كنند، برگ ها كمبود نور را با روشن كردن رنگ سبزشان جبران خواهند كرد.
برگ هاي رنگ پريده كه مايل به زرد هستند مي تواند نشان دهنده نور خيلي كم باشد.

 

آب پوتوس:
خاك را مرطوب نگه داريد، اما مراقب باشيد كه زياد آب ندهيد گفتنش آسان است، نه؟
پوتوس زماني كه خاكش بين آبياري ها خشك مي شود، به بهترين عمل خود مي رسد.
در زمان آبياري مطمئن شويد كه ريشه ها مرطوب باشند.
اگر برگ ها پژمرده و يا قهوه اي شدند، بايد بيشتر به گياه آب بدهيد.
اگر برگ ها زرد بود، ممكن است بيش از حد آبياري كرده باشيد، آبياري بيش از حد ممكن است باعث پوسيدگي ريشه اي شود.
نگذاريد پوتوس در آب بماند، مگر اينكه تكه بريده شده اي از آن باشد. پوتوس ها مي توانند در آب و نيز خاك رشد كنند، اما آن ها زمان سختي براي ريشه دار شدن قلمه اش نياز دارند. گياه پوتوس در خاك مانند آب به خوبي شروع به رشد مي كند.   

 

دما پوتوس:
پوتوس مي تواند دماهاي متوسط از 55 تا 85 درجه فارنهايت را تحمل كند، با اين حال آن ها گياهان گرمسيري هستند و بنابراين رطوبت بالا و دماهاي بالاي 70 تا 90 درجه فارنهايت را ترجيح مي دهند.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
پيله آ
نام انگليسي: Aluminum Plant
فرم گياه: برگ بيضي نوك تيز با نقش خاكستري رنگ
آبياري 7-5 روز يكبار (بين دو آبياري خاك خشك شود)
نور پنجره آفتابگير
اسپري دوبار در هفته
تكثير: قلمه ساقه، تقسيم بوته

 

پيله آ گياهي هميشه سبز بوده و چند ساله است. اين گياه به طور كلي جثه كوچكي داشته و حدود 30 سانتي متر رشد مي كند. نام انگليسي اين گياه از رنگ برگ هايش مي آيد. اين گياه به دليل زيبايي برگ هايش شهرت دارد. طول برگ ها نهايت به حدود 8 سانتي متر مي رسد. برگ ها دندانه ندارند.

 

پيله آ گلي هستش كه جز سخت ترين گلهاي آپارتماني محسوب ميشه و به تازه كارها اصلا توصيه نميكنم ! ارزش تزئيني اين گياه به خاطر برگهاي بيضي شكل،نوك تيز با نقش خاكستري رنگ ان است،بوگي جنگل هاي افريقا و خانواده ان اورتيكاسه است،چناچه نور كافي به ان نرسد لكه هاي نقره اي رنگ برگها زايل ميشود،سريع الرشد و ارزان و كم توقع است،گياه مناسبي براي كاشت گروهي با گياهان ديگر و همچنين سبد آويزان است،حذف جوانه هاي انتهايي براي پر پشت نمودن گياه لازم است،در شبهاي يخبندان گلدان را نزديك پنجره و شيشه قرار ندهيد.

 

 

 

نور پيله آ:
نور پنجره افتاب گير كه از افتاب ظهر در امان است،بهترين نور براي اين گياه است،در صورت تاريك بودن هوا ساقه ها دراز و علفي و منحرف ميگردند.در زمستان با شيشه پنجره در ارتباط نباشد.

 

دماي پيله آ:
اين گل عاشق هواي خنك هستش و گرمي هوا موجب سوختگي نوك برگها ميشه. كه همه با اين قضيه داستان دارند.حداكثر درجه حرارت در تابستان ۲۱ درجه و حداقل در زمستان ۱۵ درجه سانتي گراد است،دركل به هواي خنك احتياج دارد در صورت گرم بودن دائم نوك برگها خشك ميشود

 

آبياري پيله آ:
بين دو آبياري خاك  خشك شود.

 

رطوبت پيله آ:
بين دو آبياري خاك  خشك شود.

 

تغذيه پيله آ:
كمبود مواد غذايي خاك گلدان را با كودهاي شيميايي مخصوص گياهان زينتي،هر دو هفته يكبار طبق دستور جبران كنيد.

 

خاك مناسب پيله آ:
خاك هلندي بهترين تركيب خاك اين گل هستش.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
برگ بيدي
نام انگليسي: Wandering Jew
فرم گياه: برگ بيضي نوك تيز با رگه ‌هاي موازي سفيد
آبياري 7-4 روز يكبار
نور كم
غبارپاشي 2 هفته يكبار
تكثير: قلمه ساقه

 

برگ بيدي يكي از گياهان محبوب و مشهوري است كه در خانه بسياري از مادربزرگ ها هم زندگي مي كردند. اين گياه آنقدر مقاوم است كه در گوشه اي از خانه تان مي تواند زندگي خود را به خوبي ادامه داده و مزاحم كسي نباشد. گياه هميشه سبز و چند ساله اي است كه شاخه هاي آن به شكل آويزان رشد مي كنند. نقوش موازي روي برگ از شاخصه اصلي برگ بيدي محسوب مي شود.

 

گلي است علفي و خزنده. بسيار مناسب براي بانك ها ، ادارات و كارخانجات ، به صورت آويز بوده و زيبايي خاصي به دفتر شما مي دهد، البته نياز به نور متوسط دارد.

برگها بيضي شكل و نوك تيز با لكه هاي نقره اي و بنفش در متن سبز،در صورت عدم وجود نور كافي برگ ها به رنگ سبز در مي آيند،حذف جوانه هاي انتهايي به منظور پر پشت شدن و توپي شدن گياه ضروري است.بهتر است از ساقه هاي دراز و منحرف به منظور تكثير استفاده شود. اين گياه براي پوشش گلدان هاي بزرگ مناسب است.

 

برگ بيدي به نور قوي و كافي احتياج دارد واز نور مستقيم وسط روز به خصوص از پشت شيشه بيزار است.در صورت كم نور بودن گل شما دراز و بي قواره خواهد شد . بين دو آبياري خاك خشك شود.

 
برگ بيدي گياهي است از خانواده كمليناسه و جهت تزئين طاقچه ها و گلخانه ها و پشت پنجره مورد استفاده قرار ميگيرد،گياهي است زيبا و سريع الرشد و كم توقع و ارزان ، به طوري كه از يك گلدان ان در يك سال متوالي ميتوان ۵ گلدان جديد تهيه و تكثير كرد،شايد به همين دليل باشد كه در بعضي كتب ان را بي ارزش خوانده اند و به آن گياه ” لش” گفته ميشه ،نگهداري و تكثير ان ساده و گياه مناسبي براي پوشش گلدان هاي بزرگ و كاشت گروهي است،ساقه ها رونده و برگها بيضي شكل كه در بعضي واريته هاي سبز يكسدت و بعضي ديگر ابلق با رگه هاي سفيد و به شكل برگ بيد است.

 

 

 

 

 

نور:
احتياجات نوري ان كم است،واريته هاي ابلق احتياجات نوري بيشتري دارند،كنارپنجره بهترين شرايط نوري اين گياه است اما پنجره جنوبي اصلا خوب نيست نور زياد برگ رو ميسوزونه !

 

دما:
حداقل ان در زمستان ۱۰ درجه و در تابستان درجه حرارت طبيعي اتاق كفايت ميكند،البته در تابستان بهتر است در بالكن در محل سايه نگهداري شود.در زمستان هم با يخبندون بهتره بياريد داخل تا سرما نزنه !

 

آبياري:
بين دو آبياري بايد خاك خشك شود ، اگه بصورت آويز نگهداري ميكنيد و در ارتفاع، به دليل اينكه گرما به بالا ميره هميشه نياز ابيش بيشتره !

 

رطوبت برگ بيدي:
همان رطوبت داخل منزل برايش كافي است.

 

تغذيه برگ بيدي:
هر دو هفته يكبار گياه را با كود مخصوص گياهان زينتي طبق دستور تغذيه كنيد.

 

خاك مناسب برگ بيدي:
بهترين خاك ، خاك و كود اماده يا خاك گلفروشي هستش.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
دراسنا
نام انگليسي: Dragon Tree
فرم گياه: درختچه با برگ سبز تيره بزرگ و نوك تيز
آبياري هفته ‌اي دوبار
نياز به مكان پرنور
اسپري برگي هفته ‌اي دوبار
تكثير: قلمه ساقه، خوابانيدن شاخه

 

اين گياه آپارتماني را مي توان به عنوان درختچه اي هميشه سبز در نظر گرفت كه برگ هاي تيزه اي و بلند آن هميشه در فضاي خانه رنگ و رخسار خود را حفظ مي كنند. اين گياه نسبتا مقاوم بوده و تنش هاي مختلف را تحمل مي كند. ساقه خشبي و بلند ايت گياه مانند تنه اي استوار برگ ها را نگه مي دارد. اگر روي برگ رگه هاي زرد مشاهده كرديد، نور بيشتري در اختيار گلدان خود قرار دهيد.

 

اين جنس داراي 40 گونه مختلف از درختچه هاي هميشه سبز است. اغلب گونه هاي اين جنس نخل مانند بوده و ريشه هايي دارند كه درتمام طول، قطر يكساني داشته و به رنگ زرد نارنجي مي باشد. گونه marginata نسبت به شرايط مختلف آپارتماني بسيار مقاوم است. برگهاي خطر دارد كه خشن و سبز رنگ هستند و گاهي داراي نوارهائي به رنگ زرد يا قرمز متمايل به قهوه اي مي باشند. در مواقعي كه خطوط زرد برگ زياد باشد گياه احتياج به نور بيشتري دارد.

 

 

خاك دراسنا:
اين گياه، خاك كمي اسيدي را دوست دارد بنابراين براي تركيب خاك آن از خاك باغچه+خاك برگ+ شن يا پرليت مي توان استفاده كرد. و يا مي توان از خاك هاي مخصوص گياهان گلداني كه زهكش خوبي هم داشته باشند استفاده كرد. اين گياه را مي توان در فصل رشد هر 3-2 هفته يكبار با يك كود مايع مخصوص گياهان آپارتماني و يا هر ماه با يك كودي مثل 10-10-10 آن را تغذيه مصنوعي كرد. تعويض گلدان بايد هر 3-2 سال يكبار با يك شماره بالاتر انجام شود.

 

آبياري دراسنا:
خاك سطح گلدان اين گياه جز در فصل زمستان بايد همواره نمدار بماند. هفته اي 3-2 مرتبه آبياري در تابستان و يكبار در زمستان كافي است. آب مورد استفاده براي آبياري را 48 ساعت در ظرفي نگه داريد و بعد استفاده كنيد.

 

نور دراسنا:
گياه را از نور مستقيم آفتاب محافظت كنيد. در محيط هايي با نور روشن، سرعت رشد گياه سريع تر مي شود و در نور كم هم گياه مي تواند زنده بماند.

 

دماي دراسنا:
دماي 24-15 درجه براي آن ايده آل است. با كاهش دما به زير 12 درجه به گياه صدمه وارد مي شود و برگ ها شروع به ريزش مي كنند تا اين كه گياه مي خشكد. در دماهاي بالاتر از حد تحمل گياه، با اسپري آب بر روي برگ ها مانع سوختگي نوك برگ ها شويد.

 

 

 

 
 

 

 

 

ديفن باخيا
نام انگليسي: Dumb Cane
فرم گياه: برگ نوك‌ تيز بزرگ داراي لكه ‌هاي سفيد تا زرد در دو طرف
آبياري 7-4 روز يكبار (در تابستان هفته اي دوبار و در زمستان هفته اي يك بار)
نور غير مستقيم
اسپري برگي روزانه
تكثير: قلمه ساقه، جدا كردن پا گياه

 

اين گياه هميشه سبز و چند ساله برگ هايي دارد كه زيبايي طرح و نقش آن باعث محبوب شدنش شده است. ناگفته نماند كه مقاومت خوب اين گياه هم نقش مهمي در مشهور شدن به عنوان گياه آپارتماني داشته است. شيذه اين گياه سمي است و مي تواند باعث آسيب شود. با بالا رفتن سن اين گياه، ساقه قطورتر و برگ ها هم بزرگتر مي شوند.

 

نام اين گياه از نام فردي به نام جوزف ديفن باخ سر باغبان گياهشناسي وين برداشته شده است. ديفن باخيا از گياهان زينتي هميشه سبز و چند ساله است. ديفن باخيا مقاوم بوده و به دليل نگهداري ساده، به عنوان گياه آپارتماني در خانه ديده مي شود. ارتفاع گياه ديفن باخيا به حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتيمتر مي رسد. ديفن باخيا داراي برگ هاي بزرگ، بيضي شكل، نوك تيز، سبز رنگ با نقوش زيباي سفيد، كرم و زرد در قسمت مياني برگ است كه از دو سمت برگ ديده مي شود. طول برگ تا ۵۰ و عرض آن تا ۲۵ سانتيمتر هم مي رسد. ساقه هاي اين گياه بدون انشعاب بوده و برگ هاي انتهايي در حال رشد هستند. برگ هاي پاييني ريزتر هستند. گل ديفن باخيا با بالا رفتن ظاهر مي شود و مانند گل گياه اسپاتي فيلوم بوده كه ارزش زينتي ندارد.

 

نور ديفن باخيا:
نور مورد نياز براي ديفن باخيا متوسط و غير مستقيم باشد. در نور كم گياه بلند شده و حالت علفي پيدا مي كند. در واريته هاي برگ تيره، مقاومت به سايه بيشتر است.

 

دماي ديفن باخيا:
ديفن در دماي بين ۱۵-۲۵ درجه رشد خوبي دارد در صورت گرمتر شدن هوا عمل غبار پاشي را انجام دهيد و خاك گلدان را نگاه كنيد تا به دليل افزايش دماي محيط اگر خاك خشك شده است عمل آبياري را انجام دهيد.

 

افزايش دماي محيط باعث لوله شدن برگ هاي گياه مي شود و هواي خيلي گرم و خشك موجب خشكي برگ ها و ريزش آنان مي شود البته گاهي لوله شدن برگ هاي مسن و ريزش آنان طبيعي است زيرا گياه در حال رشد است و اين كار براي برگ هاي جديد فضاي كافي ايجاد مي كند اگر دماي هوا به زير ۱۰ درجه بيايد برگ هاي موجود در قسمت پايين گياه كم رنگ شده و خواهد ريخت بعد از مدتي نيز گياه از بين خواهد رفت ديفن باخيا را در جلوي پنكه يا كولر قرار ندهيد.

 

 

خاك ديفن باخيا:
خاك مرطوب قليايي تا كمي اسيدي، مخلوطي از سه قسمت خاك جنگلي و يك قسمت خاك معمولي يا خاك باغچه يا يك قسمت خاك رس، يك قسمت كود حيواني و دو قسمت برگ براي ايم گياه آپارتماني ايده آل است.

 

تغذيه ديفن باخيا:
براي تغذيه و تقويتي گل ديفن باخيا، كود را به صورت مايع و به اندازه ۳۰ گرم در ليتر دو هفته يكبار از فروردين تا آبان استفاده كنيد.

 

آبياري ديفن باخيا:
آبياري ديفن باخيا را با آب بدون املاح، ديفن آبياري منظم مي‌خواهد فصول رشد و مخصوصاً تابستان سطح خاك تا عمق چهار سانتي خشك شد اقدام به آبياري كنيد براي فصول سرد پاييز و زمستان اجازه دهيد خاك گلدان بين دو آبياري خشك شود.

 

آبياري بيش از اندازه گياه موجب زرد شدن برگ‌هاي موجود در قسمت پايين گياه و ايجاد نواحي قهوه‌اي رنگ بر روي پهنه برگ مي‌شود. ديفن باخيا رطوبت محيط را به خصوص زماني كه دماي هوا بالا است مي پسندد بنابراين در روزهاي گرم گياه را غبار پاشي كنيد اما اين عمل را در زير نور آفتاب انجام ندهيد زيرا بر روي برگ ها لكه هاي سوخته ايجاد مي شود.

 

برگ هاي گل ديفن باخيا بعد از آبياري ترد و شكننده مي‌شوند بنابراين اگر قصد جابجايي گياه را داريد چند روزي آبياري آن را به تأخير اندازيد تا بر اثر برخورد ديگر اشيا به گياه برگ‌ها صدمه نبيند. يكي از دلايل ريزش و زرد شدن برگ ديفن باخيا از آبياري زياد و عدم وجود سوراخ در كف گلدان مي باشد.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

سانسوريا
نام انگليسي: Mother in Law’s Tongue
فرم گياه: برگ بلند، كشيده و سر نيزه ‌اي سبزرنگ يا با حاشيه زرد
آبياري 15-10 روز يكبار
نور كامل تا سايه
اسپري برگي نمي ‌خواه
تكثير: تقسيم ساقه زيرزميني، جدا كردن پاگياه، قلمه برگي

 

سانسوريا گياهي هميشه سبز و دائمي است كه برگ هاي نيزه اي شكل از شاخصه هاي اصلي آن به شمار مي رود. برگ ها داراي خطوط و نقوش موازي هستند كه با بزرگ شدن گياه، ارتفاعشان بيشتر مي شود. اين گياه به كم آبي مقاوم است و اين روزها مي توانيد مدل هاي مختلف آن را مثل سانسوريا بافته شده، رنگ زده، لوله اي و … را مشاهده كنيد. اين گياه با برگ به راحتي تكثير مي شود.

 

اين جنس شامل 60 گونه از گياهان چندساله هميشه سبز است. گونه مورد نظر بومي غرب آفريقا بوده و ارتفاع آن درحدود 45 سانتي متر ودر شرايط مناسب تا حدود يك متر مي رسد . برگهاي اين گياه مستقيم و شمشيري شكل هستند. برگها سبز تيره بوده، رگههاي نوار مانند عرضي خاكستري دارند.

 

در نوع ابلق اين گياه زينتي ، برگ ها مخلوطي ازسبز در متن و زرد در كناره ها هستند. اين گياه نسبت به شرايط نامساعد محيطي مقاوم بوده ودر نقاطمختلف منزل مي توان آن را نگهداري كرد .گل آن ساقه اي زيبا و معطر ميباشدو در شرايط مناسب گل مي دهد.اين گياه بومي مناطق گرمسيري آفريقاي جنوبي است و به صورت بوته اي رشد مي كند.گياه سانسوريا گونه اي از خانواده سوسنيان يا ليلياسه است. اين گياه زيستي چند ساله، هميشه سبز بوده و برگ هاي شمشيري و كشيده اي به رنگ سبز دارد. زيستگاه اصلي اين گياه غرب آفريقا مي باشد. طول گياه گاهي بيش از يك متر مي رسد. سانسوريا داراي گونه هاي كوتاه و بلند مي باشد. اين گياه نسبت به شرايط نامساعد محيطي مقاوم بوده و در نقاط مختلف منزل مي توان آن را نگهداري كرد.

 

 

 

نور سانسوريا:
نور كامل بهترين شرايط نوري اين گياه است ولي در سايه هم قادر به ادامه زندگي است ، تابش مستقيم آفتاب را تحمل نمي كند

 

كوددهي سانسوريا:
كود مورد نياز سانسويريا را مي توان به ميزان 3 گرم در ليتر، هر هفته يكبار، از فروردين تا مهر ماه ، مصرف نمود

 

دماي سانسوريا:
در زمستان تا درجه حرارت 10 درجه سانتيگراد قدرت تحمل دارد ولي درجه حرارت مطلوب در اين فصل 16 است، در تابستان در درجه حرارت مطلوب براي انسان 24 درجه . نسبت به سرما حساس است و سرماي بيش از حد تاب نمي آورد و دچار يخ زدگي مي گردد.

 

آبياري سانسوريا:
سانسوريا به علت داشتن ساقه هاي گوشتي و ابدار نياز ابي پاييني داره پس از ابدهي بيش از حد ممكن خودداري كنيد. ابياري سانسوريا در تابستان هفته اي يكبار ودر زمستان ده روز الي دو هفته يكبارانجام ميشه . در ضمن از ابپاشي و غبار پاشي روي ساقه هاي اين گياه خودداري كنيد.

 

خاك سانسوريا:
بهترين خاك براي سانسوريا خاك لوم و سنگين هست. يعني مخلوطي از شن، ماسه، رس و مواد آلي يا همون “برگ پوسيده يا كود دامي پوسيده” البته به ميزان كم. سانسوريا در خاك سنگين رشد بسيار مطلوبتري خواهد داشت و به سرعت بيشتري جوانه و پاجوش مي دهد.

 

 

 

 
 

 

 

 

 

شفلرا
نام انگليسي: Umbrella Tree
فرم گياه: درختچه با برگ چرمي پنجه‌ اي شكل با دمبرگ بلند
آبياري هفته‌اي دوبار
نور غير مستقيم
غبارپاشي هفته‌ اي دوبار
تكثير: قلمه ساقه، كاشت بذر

 

يكي از درختچه هاي آپارتماني زيبا شفلرا است. اين گياه هميشه سبز به دليل فرم برگهاي پنجه اي شكلي كه براق و داراي دمبرگ بلند هستند، ظاهري زيبا به فضاي خانه مي بخشند. در ابتدا تعداد برگچه هت كم بوده و با رشدب بيشتر به 8 عدد هم مي رسند. ارتفاع آن به چند متر هم مي رسد.

 

اين جنس از 20 گونه گياهان استوايي و استوايي هميشه سبز، درختي ودرختچه اي تشكيل يافته است. گونه مورد نظر بومي استرليا بوده و ارتفاعي در حدود يك تا 2 متر وگسترشي در حدود 70تا 100 سانتي متر دارد. گياه شفلرا رشد آهستهاي داشته وتك ساقه اي مي باشد. برگهاي مركب و پنجهاي اين گياه از پنج برگچه مستطيلي –تخم مرغي تشكيل شده و به رنگ سبز براق است.

 

آبياري شفلرا:
گرچه شفلرا خشكي را تحمل مي كند اما بهتر است خاك مرطوب (اما نه خيس و غرقابي )نگهداشته شود بنابراين در تابستان هفته اي 3-2 بار و در زمستان هفته اي يك بار گلدان شفلرا را آب دهيد. در صورت كمبود آب و تشنگي شديد گياه برگهاي آن حالتي آويخته به خود مي گيرد كه در چنين شرايطي بهتر است گياه را به مدت 15 دقيقه در تشت پر از آب قرار دهيد . همچنين در صورت آبياري بيش از اندازه گياه، برگهاي آن زرد مي شوند مي ريزند. بنابراين بهتر است تا بين هر دو آبياري سطح خاك تا حدودي خشك شود و سپس به گياه آب داد. همچنين بخصوص در فصول گرم سال، براي عملكرد بهتر گياه هفته اي يك مرتبه گياه را غبارپاشي كنيد.

 

كوددهي شفلرا:
اين گياه نيازمند كوددهي در نسبت هاي 2-1-3 و 6-3-9 يا 12-6-18 ( به ترتيب از سمت چپ به راست كود نيتروژن ، فسفر ، پتاسيم ) خواهد بود . البته به اين نكته توجه كنيد كه عناصر غذايي ميكرو نيز بايد به صورت ساليانه به گياه داده شود كه بايد از كود هاي به خصوص كه تامين كننده اين عناصر هستند استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد كه كوددهي در كيفيت بالا ودر ميزان مناسب همراه با تامين ميزان نور كافي و مناسب مي تواند باعث ايجاد حداكثر عملكرد گياه شما بشود.

 

استفاده از هر دو نوع كود ( مايع و تدريجي ) نتايج موفقيت آميزي را به دنبال داشته اند .

 

رشد يا كيفيت واريته Brassaia actinophylla به وسيله آمونيوم تحت تاثير قرار نميگيريد . در واقع اگر كودي كه شما به گياه مي دهيد 100 درصد آمونيوم و 100 درصد نيترات داشته باشد گياه رشد مناسبي خواهد داشت اما اگر 50 درصد از هر كدام را به گياه بدهيد لكه هاي زرد را بر روي برگ گياه مشاهده خواهيد كرد. به علاوه توجه داشته باشيد كه كوددهي با كيفيت و مناسب ( 8 گرم از كود 12-6-19) براي هر 10 سانتي متر گلدان ميتوانيد درصد زيادي احتمال ابتلا گياه به غير مجاز مي باشدرناريا ، زانتومناس ، سدوموناس و لكه هاي برگي را كاهش خواهد داد و گياه شما از كيفيت مناسبي برخوردار خواهد شد .

 

 

 

دماي شفلرا:
در روزهاي تابستان 27 درجه سانتيگراد را تحمل مي كند و با افزايش دما بهتر است گلدان در مكاني قرار گيرد كه هوا تا حدودي جريان داشته باشد. در مكانهاي گرم ساقه ها بيش از اندازه بلند و در نهايت كج مي شوند. چنين گياهي را بايد به مكاني سردتر منتقل كرد. در زمستان نيز بهتر است دماي محيط نگهداري گلدان به زير 18 درجه سانتيگراد نزول نكند.

 

نور شفلرا:
شفلرا به نور غير مستقيم نياز دارد و درجات متفاوتي از نور را تحمل مي كند و به سايه نسبتا مقاوم است. در نمونه هايي از اين گياه كه برگها ابلق هستند، در صورت كمبود نور برگها رنگ خود را از دست مي دهند كه در چنين شرايطي مي بايست گياه را به مكانهاي پر نورتر منتقل نمود. همچنين نور كم موجب زرد شدن برگها بخصوص برگهاي موجود در قسمت پايين گياه مي شود.

 

خاك شفلرا:
بهترين خاك براي اين گياه خاك با بافتي متوسط به همراه پيت موس است. مثلا ميتوان از خاك معمولي + خاك برگ+ پيت موس براي اين گياه استفاده كرد. گلدان گياهان جوان كه سريعتر رشد مي كنند را سالي دو بار عوض كنيد و هنگامي كه به دليل بزرگ شدن گياه تعوض خاك گلدان امكان پذير نيست مي توانيد خاك سطح رويين گياه را با خاك و كمپوست تازه عوض كنيد. در صورت كمبود مواد غذايي برگها زرد و رنگ پريده مي شوند كه براي جلوگيري از اين مسئله مي توان از كودهاي محلول مخصوص گياهان زينتي استفاه كرد البته بهتر است كه نصف ميزان توصيه شده كورد را بكار برد.
 
 

 

 

 
 

 

 

 

 

برگ عبايي
نام انگليسي: Cast Iron Plant
فرم گياه: برگ بلند و كشيده شبيه برگ ذرت، به رنگ سبز تيره
آبياري 7-5 روز يكبار (بين دو آبياري خاك خشك شود)
نيم ‌سايه نيم ‌آفتاب
اسپري برگي هفته‌ اي يكبار
تكثير: تقسيم ساقه زيرزميني

 

اين گياه آپارتماني بدون ساقه هوايي زندگي مي كند. برگ هاي سبز تيره آن پهن و براق هستند و تا 50 سانتيمتر طول خواهند داشت. دمبرگ بلند اين گياه به طور مستقيم از درون خاك بيرون مي آيد . ظاهر كلي آن را تشكيل مي دهد. اين گياه بدون توجه زياد مي تواند سال هاي طولاني زندگي كند و گياهي مقاوم است.

 

برگ عبايي نام يك گونه از تيره مارچوبگان است. گياهي ريزوم دار،بدون ساقه هوايي،برگهاي سبز تيره،براق و پهن با دمبرگ بلندكه بطور مستقيم از سطح خاك بيرون مي آيد.داراي گل هاي ريز و فنجان مانند كه روي سطح خاك و در قسمت زيرين گياه،در اواخر تابستان ظاهر مي شود.عمر اين گياه زياد و سالهاي متمادي بدون تغذيه و تعويض گلدان در اتاق مي ماند.برگ عبايي به خشكي و تغييرات دما،بسيار مقاوم است و نور كم را به خوبي تحمل مي كند.در تابستان بايد گلدانها را در محل نيمه سايه قرار داد و گرنه آفتاب،برگها را از بين مي برد.نيازمنددماي پايين(مثل آكوبا)،به رطوبت 70-50درصد و آب متوسط نيازمند است.محيط سايه وسايه آفتاب و خاك مورد نياز آن مخلوطي از خاك لوم،خاكبرگ و ماسه است.در نهايت تكثير آن از طريق تقسيم بوته و در بهار انجام ميگيرد.

 

آسپيديسترا (Aspidistra) يا برگ عبايي متعلق به خانواده سوسن است و داراي تنها هشت گونه از گياهان هميشه سبز آپارتماني و گلخانه اي است. آن ها به آساني داخل آپارتمان و ساختمان رشد نموده و به شرايط آب و هوايي مختلف درون ساختمان مقاوم هستند.

 

 

 

نور برگ عبايي:

نور به صورت نيم سايه براي اين گياه مناسب است نور كامل آفتاب باعث ايجاد لكه هايي سوخته در برگ ميشود.

 

آبياري برگ عبايي:

در زمستان هفته اي يكبار (اگر درجه حرارت پائين 10 درجه باشد هر ده روز يكبار)،در تابستان هفته اي دو بار آبياري لازم است ،اجازه دهيد بين دو آبياري سطح خاك گلدان خشك شود.

 

دماي برگ عبايي:

بهترين دما،درجه حرارت مناسب براي زندگي در اتاق است.

 

تغذيه برگ عبايي:

در تابستان ، هر دو هفته يكبار، ميتوان اين گياه را با 3 گرم در ليتر كود مخصوص گياهان آپارتماني تغذيه كرد.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

فيتونيا
نام انگليسي: Nerve Plant
فرم گياه: برگ قلبي پهن با رگبرگ‌ هاي رنگين و مشخص
آبياري 5-2 روز يكبار (هفته اي سه بار و رطوبت 70 درصد)
نيم ‌سايه
اسپري برگي 3-1 روز يكبار
تكثير: قلمه ساقه

 

فيتونيا گياهي چندساله و هميشه سبز است كه رشدي خزنده است. ويژگي برجسته و مشهور اين گياه، رگبرگ و رگه هايي است كه روي سطح برگ ديده مي شود و رنگ صورتي و سفيد دارند. ساقه فيتونيا داراي مو و كرك هاي ريزي است كه به صورت افقي رشد مي كند.

 

گل هاي اين گياه كوچك و ريز و به رنگ زرد مي باشد و زياد جالب توجه نيست براي همين عموماً شاخه گل دهنده از روي گياه حذف مي شود.بين 15 تا 30 سانتيمتر بلندي پيدا مي كند و بين 15 تا 22 سانتيمتر هم از فضاي اطرافش را اشغال خواهد كرد. اين گياه كوتاه ، برگ هاي سبزي دارد و از مشخصات بارزش ، وجود رگه هايي سفيد تا صورتي است كه روي برگ هايش ديده مي شود. تمام ساقه گياه با كرك هاي كوتاهي پوشيده شده است. گل هاي گياه به رنگ سفيد يا متمايل به سفيد هستند.

 

نگهداري برخي واريته هاي فيتونيا در شرايط معمولي آپارتمان دشوار است. نوع پاكوتاهان را مي توان به راحتي در آپارتمان نگهداري كرد به اندازه انواع ديگر فيتونيا جالب است اما بايد دور از تابش مستقيم آفتاب باشد.

 

نور فيتونيا:
اين گياه زيبا به لحاظ نوري به نور متوسط نياز داره. در محيط آپارتماني با نور نسبتا خوب هم ميتونه به زندگيش ادامه بده اما هر چقدر نور مناسب تر باشه شرايط رشد گياه بهتر خواهد بود. بهترين ميزان نور براي فيتونيا نور فيلتر شده پنجره جنوبي يا شرقي با فاصله ي يك متري هست. يادتون باشه كه با شروع فصل تابستان فاصله گلدان از پنجره رو بيشتر كنيد تا نور، گياه رو اذيت نكنه. درسته كه گفتم اين گياه آپارتماني اما گياه رو هر نقطه از آپارتمان و با فاصله از نور قرار نديد تا گياهتون از حالت عادي رشد خارج نشه و علفي رشد نكنه و برگهاي تازه متولد شده ريز نمونه.

 

 

 

آبياري فيتونيا:
ميزان آبدهي به فيتونيا بايد معمولي تا زياد باشه. اگر به فيتونيا كم آبي و خشكي وارد بشه خيلي زود گياه پژمرده و بي جان ميشه و اگر گياه رو غرق آب كنيد خاك گياه لجني و باتلاقي ميشه و ريشه ها بسرعت لهيده خواهند شد. پس شما در زمستان هفته اي يكبار و در تابستان هفته اي دو الي سه بار به فيتونيا آب بديد. براي غبار پاشي هم در زمستان دو هفته اي يكبار و در تابستان يك روز در ميان گياه رو با غبارپاشي مرطوب كنيد. يادتون باشه اگر ديديد لبه هاي برگ گياه فيتونياي شما چروكيده شده نشانگر خشكي هواي محيطه و شما بايد هرچه زودتر گياه رو غبار پاشي كنيد.

 

خاك فيتونيا:
فيتونيا براي رشد مطلوب نياز به خاك قليايي داره كه اين خاك از خاك جنگلي (برگهاي پوسيده شده بلوط )، خاك برگ و ماسه براي قابل نفوذ بودن خاك تركيب شده. مقداري كوكوپيت و پرليت هم به خاك اضافه كنيدتا رطوبت خاك رو بيشتر حفظ كنه.

 

كوددهي فيتونيا:
اگر متوجه شديد گياهتون به تغذيه مصنوعي نياز داره و يا حتي اگه دوست داشتيد گياهتون رو تقويت كنيد ميتونيد در طول نگهداري از اون 2 گرم در ليتر هر دو هفته يكبار در فصلهاي بهار و تابستان از كود استفاده كنيد. جهت اطلاعتون بايد بگم كه زمان مناسب براي كوددهي فصل بهار و تابستان هست و دليل اين موضوع گرم بودن هوا و تايم رشد گياه در اين دو فصل هست. گياهان در فصلهاي پاييز و زمستان به خواب زمستاني ميرن و رشد خاصي ندارند و كوددهي باعث وارد شدن فشار زياد به گياه ميشه.

 

دماي فيتونيا:
در تمام طول سال نياز به گرما دارد. دماي 15تا 30 را تحمل مي كند، ولي ايده آل ترين دما براش 18 تا 24 است، در دماي كمتر از 15 روند رشد گل كند شده در پاره اي از مواقع رشد متوقف برگ ريزي شروع و در نهايت منجر به مرگ گياه مي شود. دماي بالاتر از 26 نياز به غبار پاشي برگ چند بار در روز

 

رطوبت فيتونيا:
نياز به رطوبت بالاي محيط دارد. در صورت خشكي محيط حاشيه برگها چروكيده مي شود. روزهاي گرم سال به شكل روزانه و فصول سرد تقريباً هفته اي دو بار برگ ها را مه پاشي كنيد با آب بدون املاح اول صبح اقدام به مه پاشي كنيد تا رطوبت اضافي در طول روز خشك شده و منجر به ابتلا به بيماري قارچي نشود. اسپري آب محيط اطراف گلدان يا استفاده از زير گلداني حاوي آب و سنگريزه به نحوي كه انتهاي گلدان با آب تماس نداشته باشد كمك زيادي در تأمين رطوبت مورد نياز گياه مي كند.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

فيكوس بنجامين
نام انگليسي: Weeping fig
فرم گياه: درختچه با برگ سبز روشن، بيضي و نوك تيز
آبياري 7-4 روز يكبار
نور زياد و غير مستقيم
غبارپاشي 2 روز يكبار
تكثير: قلمه ساقه، خوابانيدن هوايي، پيوند

 

فيكوس ها نوعي از گياهان بوده كه داراي گونه هاي بسياري هستند. فيكوس
برچسب: 20 گياه زينتي هميشه سبز در خانه،
ادامه مطلب

امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۱۲ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)

خريد كشمش طلايي

خواص كشمش طلايي چيست؟
در كشمش طلايي كاشمر  مقادير زياد كلسيم و پتاسيم وجود دارد كه براي بيماري هاي پوستي

و ريزش مو بسيار موثر است. اگر آهن بدنتان كم است مي توانيد با خوردن كشمش آهن بدن خود را تامين كنيد و سلامتي خود را تضمين كنيد اگر شخصي دهانش بو ميدهد مي توانند از كشمش در اول صبح استفاده كرده و باعث جلوگيري از بوي بد دهان خود شود.

كشمش زرد چگونه توليد مي شود؟

در شهر هاي بناب و مراغه بيشتر توليد مي شود در اين شهر ها انگور را از بارگاه آويزان مي كنند و براي زرد شدن اين كشمش در زير آن گوگرد مي سوزانند. ولي در كردستان بيشتر از روش استفاده مي كنند.

در ابتدا خاكستر چوب را با آب مي جوشانند و در ادامه بعد از اينكه سرد شد در ظرفي مي گذارنند تا كامل ته نشين شود و ماده اي كه به دست مي ايد خوشاب ناميده مي شود و تيزاب بايد به اندازه گوشت گوساله جوشانده شود تا كشمش با كيفتي تهيه شود.

در كاشمر براي توليد كشمش طلايي از گاز گوگرد بيشتر استفاده مي كنند تا كشمش را دودي درست كنند روش كار به اين صورت مي باشد كه پودر گوگرد را داخل سيني كوچكي مي ريزنند و آن را آتش مي زنند براي اينكه همگن بشود دريچه هاي در بارگاه تعبيه شده كه با باز و بسته نمودن تدريجي آن جريان هوا در داخل بارگاه برقرار مي‌شود.

درجه بندي كشمش زرد
درجه بندي كشمش زرد طلايي بر اساس كيفيت آن دسته بندي مي شود، اما اين امر در كشمش سير كاملا متفاوتي را طي مي نمايد. كشمش هاي طلايي بايد درصد بالايي از خرابي را به خود اختصاص دهند.

كشمش درجه يك بايد داراي خرابي و لهيدگي باشد. سلطان كشمش ممتاز علاوه بر داشتنم اين موارد بايد داراي درجه بندي درشت و يكدستي باشند. كشمش ممتاز داراي اندازه 9 تا 11 و 10 تا 12 ميليمتري هستند.

اين دسته بندي ها مختص كشمش تيزابي ايراني مي باشد و در ساير كشورها اندازه ها با يكديگر متفاوت است.

همانطور كه گفته شد،يكي ديگر از دسته بندي هاي كشمش، تقسيم بندي بر اساس سايز آن است. منظور از سايز كشمش طول آن است. اغلب كشمش هاي طلايي سايز بندي ريزي دارند اما آنهايي كه داراي سايز بندي درشتي هستند براي صادرات به كشورهاي ديگر استفاده مي شود.

اگر قصد صادرات و خريد كشمش طلايي به كشورهاي بين المللي را داريد، مي توانيد با مراجعه به سايت پرشين ريزينس آن را انجام دهيد. كشمش هاي طلايي سايت … اندازه اي حدود 14 تا 24 ميليمتر دارد.

 

 

 

 

از ديگر محصولات ما مي توان به كشمش طلايي , كشمش آفتابي , كشمش مويز , كشمش سبز اشاره كرد

اگه ميخواي بيشتر خريد كن، كمتر پرداخت كن همين الان براي قيمت كشمش طلايي در بازار و خريد كشمش طلايي با شماره 09125750275 تماس بگيريد


برچسب: خريد كشمش طلايي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۰:۳۰ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)