ریوایس ریوایس .

ریوایس

مسجد سید الشهدا (علیه السلام) همدان شهرک مدنی فاز 2

مطلبی مختصری که قرار است در باب مسجد عظیم الشان سید الشهدا در ویکی پدیا (اگر موفق شویم) ثبت گردد.

محل و مکان مسجد:

مسجد عظیم الشان سید الشهداء(ع) همدان واقع در شهرک شهید مدنی، فاز دو ، انتهای پارک مدنی قرار گرفته است. از خصوصیات این مسجد اشرافیت کامل بر بوستان(پارک) مدنی است، که جلوه ی بسیار پر نشاطی و منظره ی بسیار دیدنی به وجود آورده است.

ساخت و موسسان:

مسجد حضرت «سید الشهداء علیه السلام» ، همدان، واقع در شهرک شهید شهید مدنی فاز دو از مساجدی است که در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بنا گذاشته شده است. اواخر دهه هفتاد بنای مسجد گذاشته شده است. از موسسان اولیه این مسجد می توان به آقای احمدی( از معلمان بازنشسته ) و جناب آقای محمود نادری( از سپاهیان بازنشسته) اشاره کرد. جناب آقای مومنی از پیرغلامان و از بزرگان مسجد می باشند که نزدیک به نود سال از عمر با برکت ایشان می گذرد و از ابتدای ساخت مسجد کمک ها و راهنمایی هایی به اهالی محل داشته اند.

امامان جماعت:

مرحوم حسینی از شاگردان مرحوم آخوند اولین پیش نماز مسجد سید الشهداء بوده است. بعد از ایشان آقایان محمودی، زنگنه و ... از امامان جماعت این مسجد بوده اند. در حال حاضر حجت الاسلام و المسلیمن دکتر رضا بهرامی از سال 1390 شمسی امام جماعت این مسجد بوده اند.

ذاکران این مسجد عظیم الشان:

«حاج محمد آزادجو» از مداحان به نام و خوش نام این مسجد هستند که از ابتدای ساخت مسجد تا کنون هم در عرصه مداحی و هم در عرصه ی هیات امنایی به این مسجد کمک های فراوانی داشته اند. ایشان علاوه بر مداحی، با هزینه خود به هزینه های مسجد کمک های فراوانی داشته اند.

از دیگر ذاکران میتوان به آقای رضا عزیزی(آشنا به مقتل و موسیقی دستگاهی ایران)، دکتر حامد سلطانی، یاسر دوستی، مجتبی محمودی، مجید ظاهری، محمد همدانی ، جمال احتظاظی و .... اشاره نمود.

کرامات مسجد:

از کرامات این مسجد عظیم الشان ، در سال 1393 شمسی که مردم در حال تهیه و پخت غذا جهت روز عاشورا بودند در داخل گوشت نذری و تقسیم آن متوجه عبارات و جملاتی به نام«الله» و «لا اله الا الله» میشوند، که باعث حیرت و تعجب اهل منطقه میشود. فیلمی در آن زمان ضبط و در آپارات قابل مشاهد است.

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۳۶ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)