ریوایس ریوایس .

ریوایس

چند نوشته ی بی سرو ته - برای برادران مرتضوی و میلاد امیرخانی

انتخابات هیات امنای مسجد و داستانهایش

معتمدین محل و البته آنهایی که سری توی سرها دارند و اعتقاداتشان از همه کامل تر، در سلام دادن دیرجوابگوتر، در ادعا از همه جلو افتاده تر و البته با اکراه به دیگران توجه کردن از مواردی است که باید یک شخص شخیص به همراه داشته باشد تا بتواند مورد وثوق مردم باشد. پرواضح است که لباس های رنگ مرده و البته تر  و تمییز، نداشتن موی بالای پیشانی، داشتن ریش های خشن و عدم آنکارت آن، داشتن خودکار در جیب پیراهن، جدیّت، حق به جانب بودن، عدم حساب کردن دیگران به پشیزی، اختراع نمازهای یک رکعتی و عجیب، سجده های طولانی، عدم هماهنگی، داشتن چشم های بی حال در عین حال بیرحم. در هر صورت دوستان گفتند بعد از دو سال شما هم نان نویسی کن. اصلا قبول نمیکردم چون همش دردسر و فحش خوریش زیاد است. به اصرار پدر فعلا قبول کردم..... خرداد 97- شهرک مدنی/ نرسیده به روستای حسن آباد

سوار شدن بر هواپیما 2

سوار بر هواپیما شدن همانطور که لذت دارد ترس فراوان هم دارد. اینقدر از هواپیما لذت میبرم که وصف ناپذیر است. وقتی سوار میشوی اعمال کرده و نکرده ات در پیش روی ظاهر شده و دیگر جای لذت را ترس میگیرد. بعضی ها که در هواپیما الکی میخوابند و با یک تکان برخواسته و از اینکه هنوز زنده هستند کیفشان کوک میشود. ولی هواپیما با کسی شوخی ندارد. از بهترین ساخته های بشری است که بعد مکانی را با کمک سرعت برای انسان برداشته و به سرعت انسان ها افزوده. همیشه خواستم حال و احوال کسانی که در سوانح هوایی آسیب دیده اند را بدانم و بپرسم. اینکه شاید یک روز به سر خودم بیاید اصلا مهم نیست ولی آن لحظات سخت چه بر سر دوستان می آید. بعضی ها می گویند در همان ثانیه های ابتدایی افراد دچار شوک و مرگ و حتا خونریزی شدید شده و از بین میروند.... به هر حال مرگ همیشه برای آدمیزاد یک چالش مهم است. تیر97- روستای حسن آباد همدان.

در احوالات آقای نون:

از همان ابتدا هم میشد

بازی های کودکانه:

اینکه در طول روز با کلی از مردم و خلق الله سروکله زدن و یک ریز با تلفن صحبت کردن نیاز به انرژی و خوردن گرمی جات فراوان است بگذریم، باید همیشه لبخندهای پر معنی و پر تفسیر هم در پس هر نگاه داشته باشی خود کتاب های گوناگون می خواهد... از اینکه بگذریم وقتی مثل «سگ هارر» (هار را باید با تکریر حرف را و تاکید بر آن خواند تا حق واژه رعایت شود.) با بچه ها و نونهالان هم رابطه داشتن هم خود داستان های شیرین روزگار ماست. وقتی به خانه میروی دنیای دیگری پیش روی توست. کودکان شیفته­ی تو هستند و تو را خداوند خود می پندارند... وقتی تا یک نصفه شب باید با یک جوان چقر فوتبال بازی کنی و چشمانت از بی خوابی لوچ شود... هم شیرین است و هم کمی سخت. تیر 97- اطراف روستای حسن آباد همدان(شهرک مدنی)

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۳۲ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)