ریوایس ریوایس .

ریوایس

هفتمین همایش مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن همدان

هفتمین همایش مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن به مناسبت میلاد مسعود امام رضا (ع) روز چهارشنبه 5 مهر در حسینیه امامزاده یحیا  با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار میشود. همینکه آدمیزاد اساتید را میبیند و تنش به تن آنها میخورد تا چند روزی بدنمان گرم میشود و خوب تمرین میکنیم . امید این را داریم که انسان همیشه گرم بماند ( ولی برخی از بازارها هیچ وقت گرم نماند). چند نفر از اساتید همدانی.

استاد حسین دهقان: محل کار (مغازه) محفل نور خیابان تختی همدان- محضر گرم و نشاط بخشی دارند. یکبار از تلاوت های ترتیل استاد شحات انور و قرائت های ایشان 72 نکته را یادداشت کرده بودند و با کمک دکتر فریدونی به عربی ترجمه کرده بودند و به ایشان رسانده بودند. مرحوم شحات هم از این کار بسیار خوشحال شده بودند و لوح سپاس و قدردانی برای استاد فرستاده بودند. این نکته هم تواضع استاد شحات انور را میرساند و هم تواضع استاد دهقان که هرگز این مطلب را برای کسی در جمع مطرح نمیکند و برای یکسری از دوستان خاص این موضوع را بیان میکنند. ایشان در ایام جوانی در چپرخانه(چاپار خانه)ی همدان در فضای آکنده از روغن و ماشین گرفتار بودند، رفتار چپر خانه ای ، فحش های چپر خانه ای ، در این فضا استاد کارهای قرآنی خود را ادامه دادند تا امروز که فضای از قرآن و نوارهای قرآنی را در خیابان تختی گرد آورده اند و در دسترس مشتاقان قرار میدهند. تقریبا تا جایی که بنده در خاطرم است از سال 69 در خیابان تختی مستقر هستند. اولین بار در سال 70 یک عکس امام که در ایران نادر است از ایشان به همراه همشیره گرفتیم.

غلامحسین فرهادی مژده: استاد این روزها بیشتر در نخ تفسیر است تا قرائت . هرچند ایشان را به قرائت و تلاوت بیشتر میشناسند. عبدالباسط خوان قدری است. ایشان را شخصن دوست دارم. با آواز ایرانی هم آشنا است. یکبار درنمازجمعه با زبان کودکی به ایشان گفتم استاد برای ابوعطا یک نمونه مثال بگید.گفت:دل بردی از من به یغما ، ای ترک غارت گر من و... مسعود .... از حافظان همدانی میگفت: در مسابقات چند سال پیش استاد فرهادی یک اعرابی می افتد و از دور مسابقات حذف میشود و از آن زمان به بعد در مسابقات شرکت نمی کند. یک دوره 6 ماهه در سازمان تبلیغات دوره مدرس معلم قرآنی را گذراندم و بسیار مستفیذ گشتم. ایشان از کارمندان سازمان دارالقران همدان می باشد. پدر میگفت: استاد فرهادی در دهه 60 و 70 آنقدر به موسیقی(قرانی و فارسی) علاقه داشت که برخی از سئوالات موسیقی خود را با من در میان می گذاشت و ....

علیرضا علیزاده: نظامی و خنده رو- جوانان و قاریان همدانی در دهه 70 و 80 در کنار او بوده اند. پسر حاج آقا علیزاده یعنی محمد جواد علیزاده حافظ کل قرآن. همیشه خود و خانواده را وقف قرآن کرده اند.

حاج احمد طاهری(حافظ کل و آشنا با تکنیک های موسیقی ایرانی که قبلن به معرفی این بزرگ مرد پرداخته ام.)

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۵:۱۸ توسط:حسن موضوع: نظرات (0)